Öppet Hus av vårt nya Trygghetsboende

Snart är det dags för hyresgästerna att flytta in i vårt nya trygghetsboende på Hedhamregatan 1.

Vi vill såklart innan det visa upp boendet och öppnar därför upp för Öppet Hus. Vi visar gemensamhetsutrymmena samt att du får gå in i två lägenheter, varav en är smakfullt inredd av MIO i Bollnäs.

Gratis bandy 8 februari

Tillsammans med vår samarbetspartner Bollnäs Bandy bjuder vi våra hyresgäster på fri entré.

Bollnäs Bandy möter Rättvik tisdag den 8 februari kl 19.00. Nu har du som hyresgäst möjlighet att gå på matchen gratis då alla hushåll erbjuds två biljetter.

Hur får jag biljetter?

Allt du behöver göra för att få biljetter är att antingen ringa Bollnäs Bostäders växel  tel:0278-259 00 eller skicka ett mejl till . Glöm inte ange ditt namn och adress.

Bovärdarna får nya telefon- och kontorstider 10 januari

För att kunna ge våra hyresgäster en bättre service ändrar bovärdarna sina telefon- och kontorstider.

Genom att vi inte har telefontid på eftermiddagarna kan vi till exempel boka in enskilda möten med våra hyresgäster, vi kan visa lägenheter och reparera effektivare i våra lägenheter. Dessutom är vi fortfarande tillgängliga dygnet runt via webfelanmälan och du kan ringa vår jour för akuta fel all övrig tid när du inte kan nå din bovärd.

Från och med 10 januari gäller följande:

Telefontider:  vardagar 07.00-12.00.
Öppettider bovärdskontor: onsdagar 10.00-11.00 OBS! Stängt på grund av Covid-19, se nedan.

Akuta fel som inträffar på övrig tid, vardagar 12.00-07.00 samt helger hanterar jouren. Då ringer du tel: 0278-259 99.

VAD ÄR ETT AKUT ÄRENDE?

När det är fara för fastigheten eller att det finns risk att någon kan skada sig, som till exempel:

  • det rinner mycket vatten från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder
  • lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott

Stängda bovärdskontor på grund av Covid-19

Just nu när pandemin fortfarande pågår håller vi bovärdskontoren stängda och hanterar endast akuta fel. Vi återkommer med information så snart vi kan hålla bovärdskontoren öppna, telefontiderna kommer dock att gälla från den 10 januari.

Nya hyror för 2022

AB Bollnäs Bostäder har med Hyresgästföreningen Aros-Gävle tecknat en överenskommelse om hyreshöjning.

I december undertecknas förhandlingsprotokollet från hyresförhandlingarna gällande 2022 års hyror.

Hyrorna höjs från och med 1 januari 2022

  • Bostäder och lokaler höjs med 1,7 %
  • Bilplatser höjs med 10 kronor per månad

Vattenavstängning Gärdet 3/12

Fredag den 3 december kl 09.00-15.00 kommer vattnet vara helt avstängt i delar av kvarteret Vängåvan.

På grund av underhållsarbete behöver vattnet stängas av helt, även i tvättstugan på Läroverksgatan 40.

Berörda adresser är:

  • Läroverksgatan 38, 40, 42

Vattentank

Vattentank kommer ställas upp vid Läroverksgatan 40 där möjlighet finns att hämta vatten.

Tillfälliga vattenavbrott Gärdet 1/12

Vattenavstängning Gärdet 25/11

Torsdag den 25 november kl 09.00-16.00 kommer vattnet vara helt avstängt i kvarteret Vängåvan.

På grund av underhållsarbete behöver vattnet stängas av helt, även i tvättstugorna.

Berörda adresser är:

  • Läroverksgatan 38, 40, 42
  • Gärdesgatan 9, 11
  • Alirgatan 10

Vattentank

Vattentank kommer ställas upp vid Läroverksgatan 40 och 42 där möjlighet finns att hämta vatten.

Stängt torsdag 4/11!

All personal är på utbildning torsdag 4 november.

Har du allmänna frågor som inte är akut ber vi dig återkomma en annan dag. Råkar du ut för något som inte kan vänta till nästkommande vardag finns vår jour till hands.

Akuta fel

Akuta fel är fel som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten.

Driftsstörningar i fibernätet i Rengsjö

Den 5 oktober mellan kl 09.00 – 15.00 kommer det bli avbrott i tjänsten, då operatören migrerar över alla kunder i området till en ny teknisk plattform. Avbrott beräknas att ske vid ett antal tillfällen, i 10 till 30 min. Kunder kan komma att behöva starta om konverter och/eller RGW. Skulle det vara några problem efter avbrottsfönstret uppmanas boende att ta kontakt med sin tjänsteleverantör.