Bollnäs Bostäder har som kommunägt företag en politiskt sammansatt styrelse.
Styrelsen ska se till att företagets verksamhet drivs ändamålsenligt och utfärda nödvändiga anvisningar. De ska fungera som en kreativ samtalspartner åt Bollnäs Bostäders VD. Bollnäs Bostäders VD leder bolagets verksamhet och verkställer styrelsens beslut.
TEKNIK
Här finns företagets tekniska kompetens samlad som tar hand om ny- och ombyggnation, underhåll, energi, el, VVS, digitalisering, säkerhet, upphandling, projektledning samt miljö. Teknik bistår övriga företaget med teknisk kunskap och innovativa lösningar.
BOSERVICE
Boservice är våra kunders närmaste kontakt när det gäller frågor som rör boendet. De tar bland annat om felanmälningar, reparationer, nyckelhantering och besiktningar.
PARKEN / HR
Parkavdelningen ansvarar för delar av bolagets yttre skötsel. Park / HR har dessutom hand om företagets HR-frågor.
KUNDCENTER
Här finns företagets uthyrning, både vad gäller vanliga lägenheter, lokaler och verksamhetslokaler. Kundcenter jobbar också med bosociala frågor samt frågor om tillval och lägenhetsunderhåll. Kundcenter har hand om företagets marknadsföring med till exempel annonser, hemsida, sociala medier och kundtidningen BoBladet.
EKONOMI OCH ADMINISTRATION
Här finns företagets ekonomer som jobbar med redovisning, hyresdebitering, fakturering och diarium.