Har du glädjen att ha en uteplats!

Din uteplats eller tomt är en värdefull dela av ditt boende och att den ger ett vårdat intryck är en viktig del av upplevelsen av hela utemiljön.

Vi ställer stora krav på oss själva och våra entreprenörer och jobbar varaktigt med att säkerställa och skapa trivsamma, välvårdade och enhetliga utemiljöer. Du som hyresgäst är viktig för oss och tillsammans skapar vi en attraktiv och hållbar utemiljö.

Trivselregler

Här kan du läsa om vilka trivselregler vi har för dig som bor i lägenhet med uteplats.

Ny bredbandsutrustning installeras i din lägenhet

Det pågår just nu ett arbete för byte av kommunikationsoperatör i bredbandsnätet.

iTUX kommer bli din nya operatör och sköta driften i det öppna bredbandsnätet. I samband med uppgraderingen behöver vi montera ny teknisk utrustning i din lägenhet.

Hur går det till?

Installationen kommer att utföras av Bäck Service & Underhåll, på uppdrag av iTUX och Bollnäs Bostäder.

Bäcks personal kan alltid legitimera sig med yrkeslegitimation.

När det är dags för din lägenhet får du ett meddelande i din brevlåda, tänk då på att:

  • Vänligen observera att vi inte kan boka in exakta besökstider under dagen då arbetet fortlöper från adress till adress.
  • Har du möbler som idag står framför befintlig teknisk utrustning ber vi dig att flytta undan detta så att entreprenören kommer åt att installera ny utrustning.
  • Kan du inte vara hemma på aviserad dag ber vi dig att lämna nyckel i tublåset på din ytterdörr eller i nyckelboxen. Meddela om du har husdjur genom att exempelvis sätta en lapp på dörren!

Du kan behålla dina tjänster

Har du någon tjänst i fibernätet idag kan du välja att behålla den. iTUX flyttar i så fall över tjänsterna åt dig och du kommer eventuellt bara märka av ett kortare avbrott när nätet kopplas om.

Befintligt kabelTV-nät påverkas inte

Om du idag har TV via det befintliga kabelTV-nätet (antennuttaget) från Telenor kan du välja att ha kvar dina tjänster. Det befintliga kabelTV-nätet kommer att fungera precis som tidigare.

Nya hyror för 2023

Bollnäs Bostäder har med Hyresgästföreningen Aros-Gävle tecknat en överenskommelse om hyreshöjning.

4 januari undertecknades förhandlingsprotokollet från hyresförhandlingarna gällande 2023 års hyror.

Hyrorna höjs från om med 1 februari 2023

  • Bostäder och lokaler höjs med 4,2 %
  • Parkeringsplatser och garage höjs med 10 kronor per månad

Öppettider under Jul och Nyår 2023

Vi har öppet som vanligt alla vardagar under jul- och trettondagshelgen med några få undantag.

De dagar vi inte finns tillgängliga för personlig kontakt kan du alltid skicka ett mejl till så svarar vi så snart vi är på plats igen. Har du en felanmälan kan du enkelt göra den under Mina sidor.

Följande gäller på huvudkontoret

Vill du besöka oss är du välkommen att ringa och boka ett besök. Vi finns alltid tillgängliga på telefon vardagar kl. 08.00-16.00, lunchstängt 12.00-13.00. Onsdagar stänger vi 14.30.

Våra avvikande öppettider:

23/12 kl 08.00-12.00
30/12 kl 08.00-12.00
5/1 kl 08.00-12.00
6/1 STÄNGT

Hur kontaktar jag min bovärd?

Bovärdarna finns tillgängliga på telefon alla vardagar kl 07.00-12.00. Vill du träffa din bovärd kan du besöka bovärdskontoret onsdagar kl. 10.00-11.00. Inträffar något akut de dagar vi har stängt ringer du Jouren på telefon 0278-259 99.

Akuta ärenden

Vid akuta ärenden vardagar mellan kl 07.00-12.00 ringer du din bovärd. Akuta ärenden som inträffar efter kl 12.00 och under helgdagar tar vår jour hand om. Då ringer du 0278-259 99.

Vad är ett akut ärende?

  • det rinner mycket vatten från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder
  • lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott

TV-störningar i Arbrå

Vi har störningar på kabeltv-nätet i Arbrå. Felsökning pågår.

Avbrott av internet och TV!

Planerat fiberarbete 13/12 kl 00.01-00.06 mellan Bollnäs och Arbrå.

I natt pågår underhållsarbete i vårt fibernät vilket medför att driftstörningar kommer ske i internet och TV-leveransen.

Stängt 24 november!

Hela personalen är på utbildning 24 november och verksamheten har stängt.

AKUTA FEL

Vid akuta fel när vi håller stängt kontaktar du Jouren på tel: 0278-259 99.

FELANMÄLAN

Gör du enklast dygnet runt på ”Mina sidor”

Snö och snöröjning

Ändrade öppettider 9-11 november!

Hela personalen är på utbildning 9-11 november och vi har därför avvikande öppettider den här veckan.

Onsdag, öppet 8-12
Torsdag STÄNGT
Fredag STÄNGT

AKUTA FEL

Vid akuta fel när vi håller stängt kontaktar du Jouren på tel: 0278-259 99.

FELANMÄLAN

Gör du enklast dygnet runt på ”Mina sidor”