Avbrott på Mina Sidor 25-26 februari

Vi genomför en uppgradering av vårt marknadssystem, vilket innebär att Mina Sidor kommer att vara otillgänglig 25-26 februari.

Under denna tid kommer ni bland annat inte att kunna:

  • Göra serviceanmälningar
  • Boka eller avboka tvättid
  • Söka eller boka lägenheter

Vi beklagar eventuella besvär detta kan medföra och uppskattar ert tålamod. Vid akuta ärenden, vänligen kontakta vår kundtjänst på 0278-259 00 eller via .

Tack för er förståelse!

Inga motorvärmarkablar får lämnas kvar!

Under den kalla årstiden är det skönt med en motorvärmare, men de måste användas rätt. El, fukt och kyla kan vara en livsfarlig kombination.

Gratis bandy för hyresgäster

Vi har ett antal bandybiljetter till matchen mot Ljusdal den 31 januari.

Vi är stolt sponsor av Bollnäs Bandy och med anledning av det har vi fått 500 fribiljetter som vi delar ut till våra hyresgäster.

Vill du gå på matchen?

Skicka ett mejl till Lena Wexen eller ring tel:0278-259 21

Du får två biljetter per hushåll. Först till kvarn!

Så röjer vi undan snön

Idag vaknade vi till ett vinterlandskap och på kort tid har det på vissa håll kommit stora mängder snö. Vi har beredskap för att ta hand om snön men i och med att det fortsätter snöa och samtidigt blåser driver det igen fort.

Tillsammans med våra entreprenörer gör vi allt för att så snabbt som möjligt röja undan snön.

SÅ HÄR JOBBAR VI

  • Snöröjning sker när snöandet slutat, vid större mängder snö kan snöröjning ske under pågående snöfall.
  • Snöröjning på mark och tak samt halkbekämpning ska ske så att hyresgäster och andra som besöker våra fastigheter ska ta sig fram och känna sig trygga.
  • Rutt för snöröjning ska växla för att förhindra att samma område alltid röjs sist.

Vi prioriterar

  • Entréer vid servicehus
  • Entréer vid hälsocentraler och affärshus
  • Entréer i övrigt
  • Gemensamma ytor utanför garage och besöksparkeringar, och sopgårdar

Vi försöker att skotta så nära garage och parkeringar som möjligt men din egen förhyrda parkeringsruta ansvarar du för själv. Hyr du garage är det är ditt eget ansvar att själv röja bort snön 50 cm utanför garageporten.

HJÄLP SNÖRÖJARNA

Vi arbetar ständigt med att förbättra vår snöröjning/sandning. Om du tänker på att hålla så rent som möjligt utanför husen går röjning och sandning både bättre och snabbare.

Öppettider under jul och nyår

Under julens helger och mellandagar har vi reducerad personalstyrka och utför endast de akuta åtgärderna.

Akuta ärenden

Fel som kan innebära risk för personskada eller skada på fastigheten betraktas som akut och ska omgående anmälas till vår Jour telefon 0278-259 99.

Vad är ett akut ärende?

  • det rinner mycket vatten från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder
  • lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott

Serviceanmälan

Har du en serviceanmälan kan du enkelt göra den under Mina sidor.

Välkommen att kontakta oss

Vill du kontakta oss är du välkommen att ringa vår växel telefon 0278-259 00. Vi finns alltid tillgängliga på telefon vardagar kl. 08.00-12.00. Självklart finns vi tillgängliga via mejl som kan skickas till och besvaras så snart vi är på plats.

Våra avvikande öppettider:

24/12 julafton STÄNGT
25/12
STÄNGT
26/12 STÄNGT
31/12 nyårsafton STÄNGT
6/1 trettondagen STÄNGT

Glöm inte släcka ljusen!

Ny hyror för 2025

Nu är det klart med nya hyror för 2025. Bollnäs Bostäder och Hyresgästföreningen Aros-Gävle har kommit överens om en hyreshöjning som börjar gälla den 1 februari 2025.

Så här ser höjningarna ut:

  • Lägenheter och lokaler: Hyran höjs med 4,1 %.
  • Garage, carport och elbilsparkering: Höjs med 15 kr/månad.
  • Övriga parkeringsplatser: Höjs med 10 kr/månad.

Så här tar vi hand om snön

Våra entreprenörer är redo att ta hand om snön. Så här går det till.

Bollnäs Bostäder har en fastighetsskötselpolicy som vi eftersträvar att följa. Tillsammans med våra entreprenörer gör vi allt för att så snabbt som möjligt röja undan snön.

SÅ HÄR JOBBAR VI

  • Snöröjning sker när snöandet slutat, vid större mängder snö kan snöröjning ske under pågående snöfall.
  • Snöröjning på mark och tak samt halkbekämpning ska ske så att hyresgäster och andra som besöker våra fastigheter ska ta sig fram och känna sig trygga.
  • Rutt för snöröjning ska växla för att förhindra att samma område alltid röjs sist.

Vi prioriterar

  • Entréer vid servicehus
  • Entréer vid hälsocentraler och affärshus
  • Entréer i övrigt
  • Gemensamma ytor utanför garage och besöksparkeringar, och sopgårdar

Vi försöker att skotta så nära garage och parkeringar som möjligt men din egen förhyrda parkeringsruta ansvarar du för själv. Hyr du garage är det är ditt eget ansvar att själv röja bort snön 50 cm utanför garageporten.

HJÄLP SNÖRÖJARNA

Vi arbetar ständigt med att förbättra vår snöröjning/sandning. Om du tänker på att hålla så rent som möjligt utanför husen går röjning och sandning både bättre och snabbare.

Välkommen till nya organisationen

I början av oktober gick vi in i en ny organisation för att förbättra vår effektivitet och anpassa oss till marknadens nya krav.