Bovärdarna får nya telefon- och kontorstider 10 januari

För att kunna ge våra hyresgäster en bättre service ändrar bovärdarna sina telefon- och kontorstider.

Genom att vi inte har telefontid på eftermiddagarna kan vi till exempel boka in enskilda möten med våra hyresgäster, vi kan visa lägenheter och reparera effektivare i våra lägenheter. Dessutom är vi fortfarande tillgängliga dygnet runt via webfelanmälan och du kan ringa vår jour för akuta fel all övrig tid när du inte kan nå din bovärd.

Från och med 10 januari gäller följande:

Telefontider:  vardagar 07.00-12.00.
Öppettider bovärdskontor: onsdagar 10.00-11.00 OBS! Stängt på grund av Covid-19, se nedan.

Akuta fel som inträffar på övrig tid, vardagar 12.00-07.00 samt helger hanterar jouren. Då ringer du tel: 0278-259 99.

VAD ÄR ETT AKUT ÄRENDE?

När det är fara för fastigheten eller att det finns risk att någon kan skada sig, som till exempel:

  • det rinner mycket vatten från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder
  • lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott

Stängda bovärdskontor på grund av Covid-19

Just nu när pandemin fortfarande pågår håller vi bovärdskontoren stängda och hanterar endast akuta fel. Vi återkommer med information så snart vi kan hålla bovärdskontoren öppna, telefontiderna kommer dock att gälla från den 10 januari.